OYUN VE 21.YY BECERİLERİ
Proje hakkında
Çocuklar,Milli Eğitimin müfredatla belirlediği eğitim programlarında yer alan kavramları yaparak yaşayarak öğrenmektedir.Geçmişten günümüze her toplumda oyun ile ilgili materyallerle karşılaşılması oyunun,insan hayatında önemli bir yeri olduğunu göstermektedir.Oyun ile insan ilişkileri,yardımlaşma,konuşma,bilgi edinme,deneyim kazanma,psikomotor gelişim,duygusal ve sosyal gelişim etkilendiği gibi zihin ve dil gelişimi de etkilenir.Oyun aracılığı ile çocuklar karar verme,kurallara uyma,başkalarına karşı saygılı ve dürüst olma,grup içinde davranışlarını denetleme,başkalarıyla iş yapabilme özelliklerini geliştirirler.Oyun oynamak,çocukların temel ihtiyaçlarından biridir.Bu ihtiyacın giderilmemesi durumunda toplumun çekirdeğini oluşturan çocukların sağlıklı bir biçimde gelişmeleri gerçekleşmez.Bu projede ''OYUN VE 21.YY BECERİLERİ yöntemini kullanarak öğrencilerin oyunlarla eğlenip öğrenmelerini 21.yy becerilerini desteklemek amaçlanmaktadır.
HEDEFLER
Oyun oynamak bir kere çocuğun kendine olan güvenini geliştirir. Problem çözme ve sorunlarla başa çıkma yeteneğinin gelişmesine katkıda bulunur.Oyun çocuğun zihinsel ve dil gelişimi açısından da önemlidir.Oyunlar çocukları hayata ve geleceğe hazırlar.Oyunlar sayesinde çocuklar hayatın bir çok kuralını öğrenir.Üzüntüyü, sevinci öğrenir.Daha birçok duyguyu oyunlar sayesinde tadar ve öğrenir.Oyunla çocukların birçok becerileri de gelişir. Bunlardan biri de hareket becerileridir. El becerileridir. İşbirliği yaparak çalışmayı öğreniyor. Arkadaşlık kurarak toplumsallaşıyor.Oyun, çocuğun çeşitli kavramları keşfederek öğrenmesini sağlıyor. Mantık yürütme, iletişim, konuşma, seçim yapma, düşünme, algılama, sıralama gibi beceriler kazandırıyor.Aynı zamanda,Kodlama ve Stem-a çalışmaları ile de 21.yy becerileri kazandırılmak istenmektedir. Yeniligi harekete geçirir.Kodlama,Stem-a çocuklarımızın 21.yy becerilerinde teknolojik ilerlemelerine öncülük edebilmeleri hedeflenmektedir.